Rotterdamse Munt

De stadstuinen van Rotterdamse Munt zijn een oase van rust en verwondering, middenin de stad.

Samen met stadsgenoten steken zij de handen uit de mouwen en maken ze boeiende pluktuinen waar jonge stadsgenoten de magie van planten ontdekken. Waar organisaties groeizame teamdagen organiseren en waar stadsbewoners inspiratie ophalen voor hun eigen stukje groene, gezonde stad en tegelijkertijd genieten van de levendigheid middenin de stad. Ontdek, pluk en proef de stadsnatuur met al je zintuigen.

Rotterdamse Munt maakt Groen voor de stad. Groen zorgt voor een levendige en gezonde stad. Het filtert water en de lucht die we inademen, het werkt verkoelend in de zomer en biedt beschutting in de winter. Groen werkt positief voor onze gezondheid en creativiteit, vergroot ons geluksgevoel én zorgt ook voor superverse en smaakvolle oogst.

Leerlijn Smaak groeit
De stadstuinen van Rotterdamse Munt zijn de ideale plek om te leren over de natuur en gezond eten. Rotterdamse Munt biedt een speels lesprogramma dat gericht is op zelf ontdekken met veel praktische opdrachten. Het lesprogramma vormt een doorgaande leerlijn voor alle kinderen van groep 1 t/m groep 6.

De leerlingen bouwen niet alleen kennis op over de natuur, zij raken er ook meer bij betrokken door de directe zintuiglijke ervaringen in een groene oase.
Na het volgen van de lessen weten kinderen meer van de natuur, hoe deze werkt en hoe ze hun eigen eten kunnen laten groeien, ook hebben ze ervaren wat natuurlijke smaken kunnen doen en hoe lekker gezond eten kan zijn.

Opbouw van de lessen
Elke les wordt geïntroduceerd met een spel waarmee enthousiasme wordt aangewakkerd en wat ervoor zorgt dat de leerlingen open staan voor de lesstof. Vervolgens verdiepen de leerlingen hun begrip van natuurlijke groeiprocessen door zelf onderzoek te doen en tuinier-vaardigheden te leren. De inzichten van het tuinieren zijn breder toepasbaar op aspecten van het dagelijks leven zoals de dynamiek van groeiprocessen in het algemeen. Het resultaat van groei wordt tastbaar in smaak-experimenten.

Wat werkt er beter en maakt meer indruk dan het zelf ervaren van natuurlijke groeiprocessen en echte smaak? Beleef en leer in het echt!Bij Rotterdamse Munt kun je ook in vakanties of op woensdagmiddagen Op Expeditie in de stadsnatuur. Voor de actuele agenda van deze activiteiten kijk je op de website Rotterdamsemunt.nl/voor-kids of Rotterdamsemunt.nl/agenda